lørdag 2. november 2013

Gøy med knappar!

Eg hadde ei farmor som gjerne tok vare på ting. Var kjolen blitt utsleten eller blusen for liten, tok ho gjerne godt vare på knappane. Alle desse knappane har eg no i hus, og dei kan brukast til så mangt. Også til kortlaging :) . Vidare følgjer ein del bileter av kort der knappar har blitt flittig brukt:


- Tusenbein -



"Tusenbein gikk ut i sølevær,
han ble våt på alle sine tær.
Han fikk snue etter han kom hjem, 
lå i feber førti komma fem.

Da kom doktor Svine Pigge-Pigg, 
han ble sint og gryntet "bare ligg"! 
Hvordan kan du finne på å gå, 
uten støvler og kalosjer på?

Ja, men doktor, det må du forstå, 
at skal jeg ta tusen støvler på, 
ville jeg antakelig bli klar
til å gå på tur i januar.

Ja, ja, ja sa Svine Pigge-Pigg,
hold deg varm og vær så snill og ligg. 
Doktor Pinnsvin tenkte og forsto,
det er lett for den som går på to." 


***


- Med krøllet hale... -



"Med krøllet hale og nesevis
i bingen springer en gris.
I søla den ruller seg inn,
og tramper med alle de
fire små bena i maten sin,
du store min,
og fysj, fysj a meg for en gris du er!"




***


2 kommentarer:

  1. Kjempekoselige kort, Gullaug Johnne! Likte veldig godt tusenbeinet :) lite også julekortene i blogginnlegget ovenfor.

    SvarSlett